Kjøpesentre er forutsigbare. Du vet hva du får - derfor handler du der. Kjøpesentre er et hverdagsfenomen hvor du handler dagligvarer.
Sentrum er annerledes. Sentrums største fordel er mangfold. I sentrum er det rom for det uventede, det spennende og det som er unikt.
Steder vi liker når vi er på ferie i andre land er gjerne slike - med rom for det rare, underfundige, merkelige og bisarre. Vi liker ikke alt, men vi liker utvalget. Det forskjelligartede er sentrums nisje.
- La nå kjøpesentrene få ha det kjedelige og kjedebaserte!
Eg vil hevda at kjøpesentra er bastardiserte versjonar av sentrum. Dei er strengt modellera etter korleis eit vellukka sentrum fungerar. Dei er heilt og haldent fotgjengarbasera, dei har smale lange "tomter", gatene er smale, ofte er det eit torg eller liknande, og gatene er kurva, for å gi interesse. Det kjøpesentra ikkje har er bustadar(som regel) og dei er heilt avhengige av biltransport.
SvarSlettDiverre er det og slik at på grunn av suburbaniteten og den bilavhengigheten den promoterar så er kjøpesentra den mest tilgjengelege handlestaden. Kjøpesentra er saman med suburbia heilt klart hovedfienden til eit levande sentrum, og derigjennom hovudfienden til eit levande og bærekraftig samfunn